Polskie smaki w Izraelu
Zdaniem Anny Lengiewicz, prezes Polsko-Izraelskiej Izby Gospodarczej, na ciągłe zainteresowanie polskimi produktami ma wpływ ostatni wzrost turystyki pomiędzy Polską a Izraelem. Izraelczycy poznają nasze produkty i szukają ich po powrocie do domu.
Według danych Polsko-Izraelskiej Izby Gospodarczej i Eurostatu wartość polskiego eksportu do Izraela, choć stanowi on mniej niż 3% ogólnego polskiego eksportu, stale rośnie i w roku 2017 przekroczyła 600 milionów dolarów. W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco, bo ponad trzykrotnie, wzrósł eksport mięsa, a ponad dwukrotnie – produktów mleczarskich. Izraelczycy chętnie kupują również polskie napoje, ocet i alkohol. Eksport tych artykułów w ubiegłym roku wart był niemal 25 milionów dolarów. Rośnie również eksport z Izraela do Polski. Jego wartość w roku 2017 wyniosła 250 milionów dolarów. W porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 8%.
Nawiązywanie partnerskiej współpracy z przedsiębiorstwami izraelskimi jest obopólnie korzystne. Izrael może być furtką dla polskich przedsiębiorców, chcących eksportować swoje produkty do Azji, zwłaszcza na Daleki Wschód, izraelskie produkty mogą zaś przez Polskę trafić na inne rynki wewnątrz Unii Europejskiej. Płynność wymiany handlowej ułatwia umowa handlowa między UE a Izraelem, obowiązująca od roku 1975 - dodaje Anna Lengiewicz.
Źródło: Polsko Izraelska Izba Gospodarcza
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|