Zmiany w strategii rozwoju rynku wieprzowego w Polsce
Strategia zakłada wsparcie dla małych, jak i ekologicznych hodowli. Nie wykluczając też dużych, na których opiera się eksport.
Nad strategią rynku wieprzowiny pracuje szczeć największych organizacji skupiających przetwórców oraz hodowców. Nie będzie to zupełnie nowy dokument, ponieważ strategia taka została stworzona już kilka lat temu, ale znajdą się w niej teraz nowe rozwiązania, które pomogą zmniejszyć wahania cen na rynku. Ostatnie pięć lat upłynęło pod znakiem spadku liczby producentów trzody chlewnej, konieczne jest więc mądre wspieranie rozwoju hodowli w Polsce i zapewnienie rolnikom minimum opłacalności. Strategia ma objąć wszystkich hodowców, niezależnie od skali hodowli i regionu kraju. Preferowane mają być jednak te gospodarstwa, które utrzymują rodzime rasy.
4 czerwca w ministerstwie rolnictwa szczęść największych organizacji branżowych podpisało list intencyjny w sprawie współpracy nad omawianą strategią. Według założeń, pierwszy etap wsparcia tego sektora ma trwać do 2025 r.
Źródło: 1.
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|