Potrzebne spoty reklamowe o pracy rolnika?

Wśród wniosków, które zgłoszono podczas posiedzenia rady powiatowej zgłoszono, by Krajowa Rada Izb Rolniczych zorganizowała spoty do telewizji, które mogłyby ukazać się przed żniwami, a dotyczyły by pracy rolnika.
Zdaniem pomysłodawców, celem emisji takich spotów byłoby zwiększenie świadomości mieszkańców terenów miejskich o tym, jak wygląda praca rolnika, by było większe zrozumienie pomiędzy mieszkańcami i rolnikami.
Pomysł może się podobać lub nie, ale tak naprawdę nie jest zły - w dzisiejszych czasach, gdy mieszkańcy miast najczęściej robią zakupy w dużych sklepach sieciowych ich kontakt z rolnictwem jest niewielki lub nie ma go wcale. O wysokie ceny w sklepach także często obwiniani są rolnicy, a nie pośrednicy. W tej chwili cena ziemniaków w skupie nieczęsto przekracza 50 g/kg, jednak w sklepach ceny są nieporównywalne. W wielu sieciówkach cena ziemniaków przekracza już 2 zł/kg. Podobnie jest z jabłkami, gdzie ceny sklepowe znacznie przewyższają ceny w skupie.
Wielu mieszkańców miast nie zdaje sobie sprawy także z tego, jak wygląda ochrona upraw i hodowla zwierząt. Być może więc pomysł z przygotowaniem spotów reklamowych nie jest zły. Informowaliśmy już o tym, że były podejmowane próby pokazania uczniom szkół miejskich jak wygląda codzienna praca na wsi - jednak czas pandemii zablokował tego typu spotkania. Jak pokazać mieszkańcom miast pracę rolników? - zadanie to nie łatwe, ale każdy pomysł wart jest rozważenia.
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|