KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie

WYSZUKIWARKA

Zalety pływania - czas do wody!

Opublikowano 13.03.2022 r.
przez Magdalena Przybylak-Zdanowicz
Sport, relaks, profilaktyka czy rehabilitacja - to tylko niektóre powody, dla których decydujemy się popływać. Wycieczkę na basen polecić można prawie każdemu.

zalety pływania

Zalety pływania

Na basen wybierają się nawet niemowlaki wraz ze swymi rodzicami. Aktywność ruchową w wodzie lekarze zalecają także młodzieży i seniorom. Dlaczego? Ten sport nie tylko harmonijnie wzmacnia i rozwija nasze mięśnie, ale także korzystnie wpływa na kondycję. Jest to świetna forma na odprężenie i relaks po pracy, czy nauce. Kilkadziesiąt minut spędzonych w wodzie pozwala zapomnieć o napięciach i problemach. Co ważne, pływanie nie wymaga wcale dużo siły. Znacznie ważniejsza jest technika – dlatego w pływaniu nie przeszkadza ani podeszły wiek, ani niepełnosprawność ruchowa.

Pływanie pomaga na problemy z kręgosłupem

Walory pływania szczególnie doceniają osoby borykające się z problemami z kręgosłupem, a jest to jedna z najczęściej występujących dolegliwości w społeczeństwach wysokorozwiniętych. Pływanie wzmacnia mięśnie grzbietu. To właśnie ich siła i wytrzymałość przekłada się na lepszą pracę kręgosłupa.

Pływanie w rehabilitacji

„Wodną” terapię ruchową szeroko wykorzystuje się w rehabilitacji, zwłaszcza w przypadku schorzeń stawów. Dlaczego zaleca się taką rehabilitację? Woda stawia organizmowi jednocześnie niewielki opór i uczucie lekkości. Dzięki temu ćwiczyć mogą nawet osoby odczuwające ból.  

Poprawia urodę i sylwetkę

Zalety regularnego pływania doceniają osoby przywiązujące szczególną uwagę do zgrabnej sylwetki. Sport ten znakomicie wpływa na jej kształt, gdyż angażuje wszystkie mięśnie w harmonijny sposób. Pływając masujemy także naszą skórę. Taki masaż wpływa na lepszą pracę układu krążenia. Przełożyć się to może na mniej problemów z cellulitem, czy też żylakami.

Pływaj bezpiecznie

Niewiele jest przeciwwskazań dotyczących pływania. Nie powinno wchodzić się do wody po spożyciu alkoholu i bezpośrednio po posiłku. Do wody warto wybrać się w towarzystwie. W razie zasłabnięcia, bądź innych problemów zawsze mamy kogoś przy sobie. Zresztą wyprawa na basen jest znakomitą formą na wspólne spędzanie czasu. Dla porządku dodamy jeszcze, że przebywając na basenie czy kąpielisku należy słuchać poleceń ratowników! 
 

POWIĄZANE TEMATY:pływaniezalety pływania

 

 
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO