KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie

WYSZUKIWARKA

Zasada 6U - co to za dieta?

Opublikowano 09.03.2022 r.
przez Magdalena Przybylak-Zdanowicz
Każdy, kto chciał kiedyś zrzucić zbędne kilogramy, naczytał się pewnie wielu informacji o najróżniejszego rodzaju dietach. Nie wszystkie z nich są zdrowe i skuteczne. Może zamiast poszukiwać najnowszych modnych diet, warto przestrzegać kilku prostych zasadach nazwanych „6U”?

zasada 6u dieta

Zasada 6U

Autorem systemu „6U” jest polski naukowiec Stanisław Berger ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jakie wskazówki kryją się pod krótkim i być może tajemniczym symbolem „6U”?

1.    Umiarkowanie

Niestety – jeżeli będziemy dużo jeść, na pewno nie schudniemy. Dlatego warto jadać posiłki niewielkie, ale za to częściej

2.    Uregulowanie

Bardzo ważne jest by nasze posiłki konsumować o podobnych porach. Pozwoli to naszemu organizmowi uzyskać rytm, który korzystnie wpłynie na pracę układu pokarmowego. W momencie gdy nasz organizm „nauczy się”, że otrzymuje posiłki o określonej porze, przestaniemy odczuwać głód pomiędzy posiłkami – a to pierwszy krok do uniknięcia dodatkowych kilogramów. Zalecanym rozwiązaniem jest spożywanie około 5 posiłków dziennie. Najlepiej w odstępach o długości ok. 3 godzin. 

3.    Urozmaicenie

Każdy produkt żywnościowy dostarcza nam unikalnej kombinacji składników odżywczych. Profesor Berger przekonuje, że w ciągu tygodnia powinniśmy spożyć około 60 rodzajów żywności (przygotowywane także na najróżniejsze sposoby). Szczególnie polecane są produkty nisko przetworzone i możliwie świeże. 

4.    Unikanie

To być może najtrudniejszy, ale bardzo ważny punkt. Dobrze jest unikać szczególnie 4 rzeczy: słodyczy, soli, tłuszczu i alkoholu. Niekoniecznie trzeba całkowicie wyeliminować je z diety, ale na pewno warto znacznie ograniczyć ich spożycie.

5.    Uprawianie sportu

Czy tego chcemy, czy nie, aktywność fizyczna i szczupła sylwetka zazwyczaj idą w nierozłącznej parze. Nie ma co wierzyć w cudowne pigułki i inne reklamowane specyfiki. Jeżeli się nie „ruszymy”, zrzucenie zbędnych kilogramów będzie bardzo trudne.

6.    Uśmiech

Ostatni aspekt, ale wcale nie najmniej ważny czyli uśmiech. Bez niego nic się nie uda.

Powodzenia w dbaniu o linię!
 

POWIĄZANE TEMATY:dietadieta 6uzasada 6u

 

 
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO