KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • województwo łódzkie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych

WYSZUKIWARKA

Naturalne sposoby na poprawę pamięci

Opublikowano 29.04.2022 r.
przez Magdalena Przybylak-Zdanowicz
Coraz częściej zdarza Ci się o czymś zapomnieć? Masz problemy z zapamiętywaniem i nauką? Może warto potrenować swoją pamięć. Doradzamy, jak zrobić to naturalnymi sposobami.

poprawa pamięci

Jak poprawić pamięć?

O słabej pamięci decydować mogą względy genetyczne, ale nie zawsze tak się dzieje. Bardzo często jesteśmy w stanie samodzielnie, pozytywnie oddziaływać na kondycję naszego mózgu. W jaki sposób? Prowadząc odpowiedni, zdrowy styl życia. Na co zwracać szczególną uwagę?

Rusz się!

Odpowiednia dawka ruchu - to o niej słyszymy gdy rozmawia się na temat profilaktyki niemal wszystkich schorzeń. Nie inaczej jest w przypadku problemów z pamięcią. Warto od czasu do czasu uprawiać sport, popracować w ogródku lub przejść się na spacer. Aktywność fizyczna korzystnie wpływa na krążenie krwi, które wiąże się z prawidłowym odżywianiem wszystkich tkanek, w tym tkanek mózgu. 

Jedz zdrowo

W rozwijaniu i poprawie pamięci pomóc może odpowiednio skonstruowana dieta. Nie chodzi tutaj o ścisłe rygory i wyszukane potrawy. Wystarczy przy komponowaniu posiłków pamiętać o produktach pełnoziarnistych, warzywach zielonych i odpowiedniej porcji białka. Dobrze jest także zainteresować się wykorzystaniem takich ziół (lub produktami je zawierającymi) jak: żeń-szeń, miłorząb japoński oraz szałwia. Ważne jest także, aby dieta była bogata w zdrowe tłuszcze i kwasy DHA.

Świeże powietrze pomoże

Aby nasz mózg pracował poprawnie potrzebne są mu glukoza i tlen. Aby mu je zapewnić powinniśmy sięgać po produkty zawierające dużo węglowodanów złożonych. Obfitują w nie zwłaszcza pełnoziarniste mąki, kasze, brązowy ryż oraz nasiona roślin strączkowych: soja, ciecierzyca, soczewica. Właściwe dotlenienie naszemu mózgowi zapewni częste wietrzenie pomieszczeń oraz w miarę możliwości spanie przy otwartym oknie. 

Trenuj

Zgodnie z pewnym powiedzeniem „nie używany narząd wymiera” warto „używać” i „trenować” naszą pamięć? Dobrym treningiem dla mózgu może być częste czytanie, rozwiązywanie krzyżówek, gra w szachy, memory lub scrabble. 

Warto pamiętać także by odwiedzać często stronę Kalendarza Rolników ;)
 

 

 
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO