KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Kampania promująca polską wołowinę

Opublikowano 02.09.2022 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Krajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polską wołowinę, w ramach zadania „Przepis dnia – wołowina w codziennej diecie”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

 

Cele kampanii 


Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych mięsa wołowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem jego produktów.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa wołowego i jego wyrobów, pochodzących od polskich producentów.

Realizacja kampanii 


Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa wołowego, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników. 
Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia”  w ramach kampanii promującej mięso wołowe - w programie TVP 2 w dniach: 5 i 6 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00

 

Audycja będzie dostępna na vod.tvp.pl

 

Promocja wołowiny w Polsce 


Polski rynek wołowiny był w silnym trendzie spadkowym od lat 90-tych. Powodem było odejście zakładów mięsnych od stosowania wołowiny w produkcji wędlin. Relacja jakości do ceny zachęcała konsumentów do zwiększania konsumpcji mięsa drobiowego, kosztem konsumpcji wołowiny.
W roku 2021 średnie spożycie wołowiny wynosiło w Polsce ponad 4 kg na osobę i można obserwować tendencję wzrostową..


W okresie działania Funduszu Promocji Mięsa Wołowego udało się wyhamować trend spadkowy w spożyciu mięsa wołowego w Polsce i odwrócić w trend rosnący, co należy uznać za sukces branży jak również samej Komisji Zarządzającej. 


Coraz większe znaczenie jest przypisywane przez konsumentów ekologicznemu pochodzeniu zwierząt. Rosnąca świadomość ekologiczna powiązana bardzo często ze zmianą stylu życia i odżywiania się, generuje zwiększone zainteresowanie wołowiną.


Jednakże ilość bydła utrzymywanego w systemie ekologicznym jest marginalna. Jest to spowodowane brakiem wsparcia dla tego rodzaju produkcji.
Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis dnia - wołowina w codziennej diecie” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
 

 

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj