KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Kampania promująca polską wieprzowinę

Opublikowano 09.09.2022 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Krajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polskie mięso wieprzowe oraz jego produkty, w ramach zadania „Przepis dnia – wieprzowina w codziennej diecie”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego".

 

Cel kampanii 

Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych mięsa wieprzowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem produktów mięsa wieprzowego. 
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa wieprzowego i jego produktów, pochodzących od polskich producentów.

Realizacja kampanii 


Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa wieprzowego i jego przetworów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników. 

Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia”  w ramach kampanii promującej mięso wieprzowe i jej produkty - w programie TVP 2 w dniach: 12,13 i 14 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00

W programach będą dostępne następujące przepisy:

  • Wieprzowina w stylu azjatyckim,
  • Mini klopsiki z sosem żurawinowym z kaszą bulgur,
  • Polędwiczka wieprzowa w cieście francuskim z miksem sałat.

Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl

 

Spożycie


W 2020 r. spożycie artykułów mięsnych wzrosło o 1,7 kg do 77,6 kg na mieszkańca. Zadecydował o tym wzrost konsumpcji mięsa wieprzowego i drobiowego. W 2020 r. w wyniku zwiększenia podaży żywca wieprzowego spożycie wieprzowiny wzrosło o 0,5 kg, do poziomu 40,8 kg na mieszkańca, tj. o 1,2% w porównaniu z rokiem poprzednim.


Działania promocyjne powinny być realizowane zarówno na rynku krajowym (lokalnym, regionalnym) gdzie należy prowadzić działania zmierzające do poprawy warunków, w tym ekonomicznych produkcji trzody chlewnej, konsolidacji branży, promocji spożycia polskiej wieprzowiny; jak i na rynkach zagranicznych.

 

Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis dnia – wieprzowina w codziennej diecie” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.
 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj