Kampania promująca polską wieprzowinę

Cel kampanii
Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych mięsa wieprzowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem produktów mięsa wieprzowego.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa wieprzowego i jego produktów, pochodzących od polskich producentów.
Realizacja kampanii
Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa wieprzowego i jego przetworów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.
„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników.
Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia” w ramach kampanii promującej mięso wieprzowe i jej produkty - w programie TVP 2 w dniach: 12,13 i 14 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00
W programach będą dostępne następujące przepisy:
- Wieprzowina w stylu azjatyckim,
- Mini klopsiki z sosem żurawinowym z kaszą bulgur,
- Polędwiczka wieprzowa w cieście francuskim z miksem sałat.
Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl
Spożycie
W 2020 r. spożycie artykułów mięsnych wzrosło o 1,7 kg do 77,6 kg na mieszkańca. Zadecydował o tym wzrost konsumpcji mięsa wieprzowego i drobiowego. W 2020 r. w wyniku zwiększenia podaży żywca wieprzowego spożycie wieprzowiny wzrosło o 0,5 kg, do poziomu 40,8 kg na mieszkańca, tj. o 1,2% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Działania promocyjne powinny być realizowane zarówno na rynku krajowym (lokalnym, regionalnym) gdzie należy prowadzić działania zmierzające do poprawy warunków, w tym ekonomicznych produkcji trzody chlewnej, konsolidacji branży, promocji spożycia polskiej wieprzowiny; jak i na rynkach zagranicznych.
Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis dnia – wieprzowina w codziennej diecie” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|