Kampania promująca polskie mięso drobiowe

Cel kampanii
Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych mięsa drobiowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem mięsa drobiowego.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa drobiowego, pochodzącego od polskich producentów.
Realizacja kampanii
Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa drobiowego i jego produktów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.
„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników.
W ramach kampanii realizowane będę następujące przepisy:
- Pierś z kaczki w sosie śliwkowym z sałatami,
- Tarta ziemniaczana z piersią z kurczaka z warzywami,
- Szaszłyki drobiowe z pikantnym sosem i orzechem laskowym.
Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia” w ramach kampanii promującej mięso drobiowe i jego produkty - w programie TVP 2 w dniach: 20,21 i 22 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00
Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl
Spożycie drobiu w Polsce
Wg danych GUS rodzima produkcja mięsa drobiowego w 2021 roku wyniosła 2.940 tys. ton (zakłady o zatrudnieniu powyżej 50 osób i więcej) i była o 0,04% proc. mniejsza niż w 2020 roku (ostateczna wartość 2.941 tys. ton). Sprzedaż zagraniczna mięsa (CN0207) i przetworów z drobiu (CN1602) w omawianym okresie, wg wstępnych danych Izby Administracji Skarbowej, która podobnie jak w latach poprzednich, była głównym czynnikiem rozwoju produkcji wyniosła ponad 1.620 tys. ton i zbliżona była do sprzedaży 2020 roku, zamykając się na poziomie o 0,7% niższym (r/r) .
Wg danych wstępnych Izby Administracji Skarbowej (dalej IAS) wartość wyeksportowanego mięsa drobiowego oraz jego przetworów wyniosła w 2021 roku blisko 3,2 mld EURO (mięso-ponad 2,64 mld EUR/ przetwory z drobiu-0,53 mld EURO). Polska niezmiennie od 2014 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Wg danych wstępnych IAS, eksport mięsa drobiowego (CN0207) w 2021 roku, w blisko 63% trafił na rynki krajów członkowskich UE. Zauważalne było także zwiększenie eksportu na rynki krajów trzecich z 28% (2020 rok) do 37% (2021)
Spożycie w Polsce znacznie przekracza średnie spożycie w UE, które wg. danych Komisji Europejskiej wyniosło w 2021 r. 23,3 kg /osobę
Zrealizowano we współpracy z Krajową Radą Izb Rolniczych w ramach Zadania „Polska smakuje mięsem drobiowym” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|