KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Kampania promująca polskie mięso drobiowe

Opublikowano 17.09.2022 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Krajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polskie mięso drobiowe oraz produkty z jego wykorzystaniem, w ramach zadania „Przepis dnia – Polska smakuje mięsem drobiowym”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego".

 

 

Cel kampanii 

Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych mięsa drobiowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem mięsa drobiowego.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa drobiowego, pochodzącego od polskich producentów.

Realizacja kampanii 


Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa drobiowego i jego produktów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników. 

W ramach kampanii realizowane będę następujące przepisy:

  • Pierś z kaczki w sosie śliwkowym z sałatami,
  • Tarta ziemniaczana z piersią z kurczaka z warzywami,
  • Szaszłyki drobiowe z pikantnym sosem i orzechem laskowym.

Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia” w ramach kampanii promującej mięso drobiowe i jego produkty - w programie TVP 2 w dniach: 20,21 i 22 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00

Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl

 

Spożycie drobiu w Polsce 

Wg danych GUS rodzima produkcja mięsa drobiowego w 2021 roku wyniosła 2.940 tys. ton (zakłady o zatrudnieniu powyżej 50 osób i więcej) i była o 0,04% proc. mniejsza niż w 2020 roku (ostateczna wartość 2.941 tys. ton). Sprzedaż zagraniczna mięsa (CN0207) i przetworów z drobiu (CN1602) w omawianym okresie, wg wstępnych danych Izby Administracji Skarbowej, która podobnie jak w latach poprzednich, była głównym czynnikiem rozwoju produkcji wyniosła ponad 1.620 tys. ton i zbliżona była do sprzedaży 2020 roku, zamykając się na poziomie o 0,7% niższym (r/r) .


Wg danych wstępnych Izby Administracji Skarbowej (dalej IAS) wartość wyeksportowanego mięsa drobiowego oraz jego przetworów wyniosła w 2021 roku blisko 3,2 mld EURO (mięso-ponad 2,64 mld EUR/ przetwory z drobiu-0,53 mld EURO). Polska niezmiennie od 2014 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów Unii Europejskiej.


Wg danych wstępnych IAS, eksport mięsa drobiowego (CN0207) w 2021 roku, w blisko 63% trafił na rynki krajów członkowskich UE. Zauważalne było także zwiększenie eksportu na rynki krajów trzecich z 28% (2020 rok) do 37% (2021)


Spożycie w Polsce znacznie przekracza średnie spożycie w UE, które wg. danych Komisji Europejskiej wyniosło w 2021 r. 23,3 kg /osobę

 

Zrealizowano we współpracy z Krajową Radą Izb Rolniczych w ramach Zadania „Polska smakuje mięsem drobiowym” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO