KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Narodowy Instytut Wolności
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie

WYSZUKIWARKA

Kampania promująca polską wołowinę

Opublikowano 21.06.2023 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Krajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polską wołowinę, w ramach zadania „Przepis na polską wołowinę”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Cele kampanii

Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych mięsa wołowego oraz sposobów jego użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem jego produktów.

Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa wołowego i jego wyrobów, pochodzących od polskich producentów.

Realizacja kampanii

Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa wołowego, a także ich zastosowania w daniach w codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy prezentowane są w różnych odsłonach przez kucharza. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować dania zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników.
Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia”  w ramach kampanii promującej mięso wołowe - w programie TVP 2 w dniach: 29 i 30 czerwca ok. godz. 20.00, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 15.50.

W trakcie realizacji kampanii w programie kucharz pokaże jak przygotować tatar na 3 sposoby oraz wołowe osobucco z warzywami

 
Audycja będzie dostępna na vod.tvp.pl

Sytuacja rynku wołowiny w Polsce

Polski rynek wołowiny był w silnym trendzie spadkowym od lat 90-tych. Powodem było odejście zakładów mięsnych od stosowania wołowiny w produkcji wędlin. Relacja jakości do ceny zachęcała konsumentów do zwiększania konsumpcji mięsa drobiowego, kosztem konsumpcji wołowiny.
W roku 2022 średnie spożycie wołowiny wynosiło w Polsce ponad 4 kg na osobę i można obserwować tendencję wzrostową.


W okresie działania Funduszu Promocji Mięsa Wołowego udało się wyhamować trend spadkowy w spożyciu mięsa wołowego w Polsce i odwrócić w trend rosnący, co należy uznać za sukces branży.


Coraz większe znaczenie jest przypisywane przez konsumentów ekologicznemu pochodzeniu zwierząt. Rosnąca świadomość ekologiczna powiązana bardzo często ze zmianą stylu życia i odżywiania się, generuje zwiększone zainteresowanie wołowiną.


Jednakże ilość bydła utrzymywanego w systemie ekologicznym jest marginalna. Jest to spowodowane brakiem wsparcia dla tego rodzaju produkcji.

 

Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis na polską wołowinę” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO