KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Narodowy Instytut Wolności
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

O treningu interwałowym

Opublikowano 04.07.2023 r.
przez Magdalena Przybylak-Zdanowicz
Trening interwałowy może przynieść jeszcze lepsze efekty w odchudzaniu niż trening aerobowy. Żeby jednak go skutecznie przeprowadzić, trzeba spełnić kilka warunków.

trening interwałowy

Trening interwałowy

Trening interwałowy wiąże się z przeplataniem bardzo intensywnej aktywności fizycznej ze spokojniejszymi ruchami. Nie ma jednej, konkretnej dyscypliny sportu, którą możemy wykonywać w taki sposób. 

Najbardziej popularnym sposobem na wykonywanie treningu interwałowego jest tzw. fartlek, czyli naprzemienne bieganie sprintem i truchtem. Jeżeli jednak nie przepadamy za bieganiem, treningu interwałowego spróbować możemy na rowerze lub pływalni. W każdym z przypadku ważne jest by podczas ćwiczeń obserwować swój organizm, a zwłaszcza tętno - przy wzmożonym wysiłku, jego wartość powinna znajdować się w przedziale 95-100% tętna maksymalnego (obliczamy je odejmując nasz wiek od 220). W okresach mniejszej aktywności nie powinno być natomiast niższe niż 65% tętna maksymalnego. Wraz z rozgrzewką, trening interwałowy powinien trwać około 25 minut.

Jakie są korzyści treningu interwałowego? 

Pomaga on nie tylko zwiększyć siłę organizmu i kondycję, ale także wzmacnia serce i układ oddechowy. Jest jeszcze najważniejsza korzyść. Przy regularnym i prawidłowym stosowaniu, trening interwałowy skutecznie pomoże nam pozbyć się zbędnych kilogramów. Co ważne, nasz organizm spala kalorie także przez pewien czas po zakończeniu treningu.

Jak się przygotować do treningu interwałowego?

Do ćwiczeń w ramach treningu interwałowego trzeba się dobrze przygotować. Jest on przeznaczony dla osób mających stosunkowo dobrą kondycję fizyczną i wydolność organizmu. Ci, którzy są nieco słabsi powinni rozpocząć od nieco łagodniejszej formy ćwiczeń i stopniowo przechodzić do bardziej intensywnej. Można np. krótkie odcinki wysokiej aktywności przeplatać nieco dłuższymi fazami „odpoczynku” i  stopniowo wyrównywać tę proporcję. 

Uwaga! Trening interwałowy przeznaczony jest dla osób zdrowych i sprawnych, jeżeli macie wątpliwości co do swojego stanu zdrowia i kondycji, skonsultujcie się z lekarzem.

 

POWIĄZANE TEMATY:trening interwałowy

 

 
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO