KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego

WYSZUKIWARKA

Kampania promująca polskie mięso drobiowe

Opublikowano 03.07.2023 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Krajowa Rada Izb Rolniczych rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną promującą polskie mięso drobiowe oraz produkty z jego wykorzystaniem, w ramach zadania „Przepis na polski drób”, finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego".  

Cel kampanii 

Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych mięsa drobiowego oraz sposobów jego użycia poprzez przedstawienie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem mięsa drobiowego.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych mięsa drobiowego, pochodzącego od polskich producentów.

Realizacja kampanii 


Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych mięsa drobiowego i jego produktów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.

„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników. 

Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia”  w ramach kampanii promującej mięso drobiowe i jego produkty - w programie TVP 2 w dniach: 6, 7 i 10 lipca 2023 r. ok. godz. 19:50, natomiast powtórka również na TVP 2 ok godz. 16.00  w dniach 7, 8 oraz 11 lipca.
Ponadto zaplanowano powtórki programów na antenie TVP 3 ok godz. 7.15 w dniach: 03.08., 07.08, 08.08. oraz ok. godz. 15.55 w dniach: 04.08. ,07.08. i 08.08.

Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl

Spożycie

Wg danych GUS rodzima produkcja mięsa drobiowego w 2021 roku wyniosła 2.940 tys. ton (zakłady o zatrudnieniu powyżej 50 osób i więcej) i była o 0,04% proc. mniejsza niż w 2020 roku (ostateczna wartość 2.941 tys. ton). Sprzedaż zagraniczna mięsa (CN0207) i przetworów z drobiu (CN1602) w omawianym okresie, wg wstępnych danych Izby Administracji Skarbowej, która podobnie jak w latach poprzednich, była głównym czynnikiem rozwoju produkcji wyniosła ponad 1.620 tys. ton i zbliżona była do sprzedaży 2020 roku, zamykając się na poziomie o 0,7% niższym (r/r) .


Wg danych wstępnych Izby Administracji Skarbowej (dalej IAS) wartość wyeksportowanego mięsa drobiowego oraz jego przetworów wyniosła w 2021 roku blisko 3,2 mld EURO (mięso-ponad 2,64 mld EUR/ przetwory z drobiu-0,53 mld EURO). Polska niezmiennie od 2014 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów Unii Europejskiej.


Wg danych wstępnych IAS, eksport mięsa drobiowego (CN0207) w 2021 roku, w blisko 63% trafił na rynki krajów członkowskich UE. Zauważalne było także zwiększenie eksportu na rynki krajów trzecich z 28% (2020 rok) do 37% (2021)


Spożycie w Polsce znacznie przekracza średnie spożycie w UE, które wg. danych Komisji Europejskiej wyniosło w 2021 r. 23,3 kg /osobę

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO