KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych

WYSZUKIWARKA

Wniosek został złożony, ale w systemie go nie ma

Opublikowano 17.03.2024 r.
przez Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Aplikacja suszowa jest jednym z tych narzędzi, które zamiast ułatwiać życie rolnikom - utrudniają je bardzo skutecznie. Od samego początku, gdy wprowadzono obowiązek korzystania z aplikacji w czasie pandemii są kłopoty z jej użytkowaniem. W ciągu minionych czterech lat, zdaniem rolników, niewiele się w tej sprawie poprawiło.

Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza zwraca uwagę na ogromne kłopoty w korzystaniu z tego narzędzia. Rolnicy skarżą się bowiem na,, znikające wnioski''. Choć jednego dnia otrzymują komunikat, że  wniosek został złożony, to jednak logując się do w aplikacji celem pobrania protokołu okazuje się, iż w systemie nie ma poprawnie złożonego wniosku.


- Do Zarządu Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej zwracają się rolnicy, którzy w swoich gospodarstwach ponieśli straty spowodowane ubiegłoroczną suszą. Dokonali zgłoszenia tego faktu w terminie wprowadzając do aplikacji wszystkie niezbędne dane. W dniu złożenia wniosek został przyjęty przez system - informuje Ryszard Kierzek, prezes K-PIR. - Obecnie logując się do w aplikacji celem pobrania protokołu okazuje się, iż w systemie nie ma poprawnie złożonego wniosku. Widnieje informacja „w edycji”...


Izba zwróciła się na piśmie do Ministra Rolnictwa I Rozwoju Wsi o naprawienie błędów w funkcjonowaniu aplikacji służącej do zgłaszania strat spowodowanych ubiegłoroczną suszą.


-  Kłopoty wynikają wyłącznie z ułomności narzędzia jakim jest aplikacja. W takiej sytuacji znalazło się dużo więcej osób niż początkowo mogło się wydawać - dodaje prezes Kierzek. -  W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra o podjęcie stosownych czynności umożliwiających zakończenie procedury złożenia wniosku o szacowanie suszy. 


Nie jest to pierwsze pismo kierowane do ministerstwa w tej sprawie. Poprzednie zarząd izby wysłał w styczniu, po otrzymaniu pierwszych takich sygnałów od rolników. Z naszej obserwacji wynika, że większość wojewódzkich izb rolniczych alarmuje o kłopotach z użytkowaniem aplikacji suszowej - alarm jest tym zasadniejszy, że terminy składnia wniosków są sztywne. Wydaje się, że naprawa albo wręcz przygotowanie nowej działającej poprawnie aplikacji suszowej jest jednym z pierwszych technicznych wyzwań dla ministerstwa rolnictwa. Zgłaszanie wniosków nie może bowiem być oparte na łucie szczęścia i ,,dobrym humorze'' serwera przyjmującego zgłoszenia rolników.

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj