KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego

WYSZUKIWARKA

Jak przygotować organizm na nadejście wiosny?

Opublikowano 03.03.2018 r.
Można już śmiało zacząć myśleć o wiośnie. Więcej słońca, więcej energii, cieplejsze dni… właśnie na to czekamy z utęsknieniem. Wiadomo jednak, że zmiany pór roku często niekorzystnie odbijają się na naszym samopoczuciu. Co zatem zrobić, jak przygotować nasz organizm na przyjście wiosny? Odpowiedź znajdziesz w artykule. 

Zima to zwykle ciężki czas dla naszego organizmu – brak słońca, brak witamin, mniej ruchu. W efekcie wielu z nas narzeka wtedy na przemęczenie, złe samopoczucie i powtarza frazę „byle do wiosny”. Właśnie – byle do wiosny – ale jak przygotować swój organizm na tę porę roku? Co zrobić, aby przywitać ją w pełni sił witalnych? Oto kilka wskazówek.

Detoks organizmu na wiosnę 

Detoks służy przede wszystkim oczyszczeniu organizmu z toksyn. Niektórzy decydują się wtedy na bardzo restrykcyjne diety, ale to nie jedyna metoda. Wystrczy, że każdego dnia na czczo wypijesz szklankę wody z dodatkiem soku z połówki cytryny. Możemy przeprowadzić sobie taką kurację przez 2-3 tygodnie. Co poza tym? 

Przede wszystkim zrezygnuj z ciężkostrawnych, tłustych potraw i słodyczy. Do minimum ogranicz też sól w swoim jadłospisie. 

Jedz dużo warzyw i owoców, pomogą one odzyskać równowagę zakwaszonemu, m.in. przez tłuszcze i cukry, organizmowi. Dostarczą nam też niezbędnych witamin i minerałów, które wpływają na dobrą kondycję włosów, paznokci, a także piękny wygląd cery. Bogactwem witamin są także kiełki roślin - to dobry czas na domową uprawę kiełków. Wypróbuj nasiona rzeżuchy, lucerny, rzodkiewki  czy słonecznika. Kiełki idealnie nadają się do kanapek i wiosennych sałatek. Wzbogać swoje menu w ryby, kasze i chude mięso. 

Tematy pokrewne:
Kiełki - jak wyhodować "domowe witaminy"?Kiełki - jak wyhodować "domowe witaminy"?

Pij dużo wody – często, ale małymi łykami. Nawodnisz organizm, ale także w naturalny sposób go oczyścisz. Poza tym pij świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne i herbatki ziołowe. Pomocny będzie napar z dziurawca, nawłoci i pokrzywy. Warto wtedy np. na dwa tygodnie odstawić herbatę i kawę. 

Co musisz wiedzieć, zanim kupisz sok?Co musisz wiedzieć, zanim kupisz sok?

Jedz produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik. Dzięki temu poprawi się Twoja przemiana materii. Staraj się spożywać małe porcje jedzenia, ale o regularnych porach. 

Zdrowe nawyki żywieniowe to jedno, ale równie ważna jest aktywność fizyczna. Jeśli zimę dosłownie spędzilismy na kanapie, najlepiej zacząć od codziennych, minimum półgodzinnych, spacerów. Regularny ruch na świeżym powietrzu wspomaga spalanie kalorii, ale co najważniejsze dotlenia nasz organizm. Każdy powinien znaleźć taki rodzaj aktywności, który najbardziej mu odpowiada. 

Pamiętajmy także o odpoczynku i chwili relaksu każdego dnia. Poza tym ważny jest zdrowy sen - minimum 7 godzin dziennie. 

 

POWODZENIA!

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
Nauka relaksu to podstawa w walce ze stresemNauka relaksu to podstawa w walce ze stresem

POWIĄZANE TEMATY:detokswiosenny detoks
Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO