KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Województwo Podlaskie
Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
26 lutego 2018

Najbardziej ekonomiczny w swojej klasie - STEYR 4145 Profi

Ciągniki serii Profi posiadają nową przekładnię S-Control 8. Ta innowacyjna, 8-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem, posiada po 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz, uporządkowane w trzech zakresach, a także szereg funkcji automatycznych, które nie tylko zwiększają wydajność ciągnika, lecz również komfort jazdy. 

Odpowiednie zachodzenie biegów na siebie prawie eliminuje konieczność zmiany zakresu podczas pracy: przeznaczony do prac kultywacyjnych zakres A obejmuje prędkości do 10,7 km/h, natomiast zakres B umożliwia jazdę z prędkością od 4,3 do 18,1 km/h bez przerw w przenoszeniu siły pociągowej, co idealnie się sprawdza przy wykonywaniu większości prac polowych i prac wykonywanych ładowaczem czołowym.

Potwierdzone w teście Niemieckiego Zrzeszenia Rolników (DLG) „PowerMix” zużycie paliwa na poziomie 258 g/kWh sprawia, że model STEYR 4145 jest najefektywniejszym ciągnikiem w swej klasie. Przy poruszaniu się po drogach przekładnia włącza się od razu w zakresie C, umożliwiającym szybszą jazdę ciągnikiem. Przy pracach polowych przekładnia zmienia automatycznie wszystkie 8 biegów w zakresie A lub B. W ruchu ulicznym przekładnia przełącza automatycznie 16 biegów w zakresie B i C. Do uprawy warzyw i wykonywanych zimą prac komunalnych można wykorzystać opcjonalną przekładnię z biegiem pełzania 48 x 48.

Gdy większa moc jest potrzebna od razu (na przykład przy zwiększeniu stopnia nachylenia drogi przy transporcie drogowym), w trybie automatycznym można redukować biegi za pomocą pedału jazdy. Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapewnia utrzymanie siły napędowej przy zmianie kierunku jazdy na polu, natomiast układ S-Stop II zdecydowanie ułatwia zatrzymywanie ciągnika na skrzyżowaniu dróg lub przy przenoszeniu bel za pomocą ładowacza czołowego: stopniowe naciskanie pedału hamulca przez operatora sprawia, że ciągnik powoli jedzie dalej. Przy naciśnięciu hamulca układ S-Stop II automatycznie steruje pracą sprzęgła. Po zwolnieniu hamulca STEYR Profi od razu rusza z miejsca. Umożliwia to kierowanie ciągnikiem z dokładnością na poziomie centymetrów.

Nowy Profi wnosi wydajność prac wykonywanych ładowaczem czołowym na nowy poziom. Układ Quick Turn II umożliwia modyfikację przełożenia układu kierowniczego. Mniejsza liczba obrotów kierownicą ułatwia operatorowi pracę przy używaniu ładowacza czołowego. Operator może przy tym wybierać spośród zaprogramowanych nastaw lub wprowadzić indywidualną nastawę na monitorze S-Tech 700. Nowy dżojstik do obsługi ładowacza czołowego jest umieszczony ergonomicznie na podłokietniku i umożliwia również sterowanie przekładnią napędową. Smukła konstrukcja silnika zapewnia idealną widoczność do przodu oraz duży kąt skrętu kół, który w połączeniu z dynamicznymi błotnikami pozwala uzyskać niewielkie koło skrętu wynoszące 9,2 m. Wszystkie modele Profi mogą być fabrycznie przygotowane do pracy z ładowaczem czołowym. Można je również doposażyć w tym celu później. Przyłącza hydrauliczne znajdują się na centralnym i łatwo dostępnym rozdzielniku, tak że można w kilka sekund podłączyć lub odłączyć ładowacz. Panoramiczne okno dachowe zapewnia doskonałą widoczność do góry, a czterosłupkowa kabina - w każdym kierunku. 16 reflektorów roboczych w technologii LED o łącznym natężeniu światła równym 32000 lumenów zapewnia oświetlenie wokół ciągnika i bezpieczeństwo pracy wczesnym rankiem lub późnym wieczorem.

Zintegrowany z podłokietnikiem monitor S-TECH 700 jest łatwy w obsłudze dzięki ekranowi dotykowemu. Opcjonalnie można go zamontować także na regulowanej szynie w prawym oknie bocznym. Oprócz automatyzacji wszystkich podstawowych funkcji ciągnika, monitor S-TECH zapewnia optymalny przebieg pracy. Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic II umożliwia automatyzację czynności wykonywanych przez ciągnik w funkcji czasu lub drogi. Nowością jest unikatowy układ S-Turn, który ułatwia wykonywanie nawrotów na końcu ścieżki prowadzenia. Określa on idealną trasę i prędkość jazdy na uwrociu, dzięki czemu odciąża operatora.

 

Źródło: STEYR

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
drukuj  
REKLAMA

Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione