Szacowanie szkód - wyjaśniamy nowe zasady

Opublikowano 16.04.2018 r.
W związku z wejściem w życie w dniu 1 kwietnia 2018 r. ustawy o zmianie ustawy Prawo łowieckie oraz pojawiającymi się licznymi pytaniami rolników w zakresie Szkód Łowieckich, wyjaśniamy.
Komisja
- Szacowania szkód oraz ustalanie wysokości odszkodowania dokonuje zespół złożony z:
- przedstawiciela gminy właściwej ze względu na miejsce wystąpienia szkody, zwanego dalej „przedstawicielem gminy”, którym jest:
- przedstawiciela zarządcy albo dzierżawcy obwodu łowieckiego,
- właściciela albo posiadacza gruntów rolnych, na terenie których wystąpiła szkoda.
Wniosek
Wniosek o szacowanie szkód, w tym ustalenie wysokości odszkodowania, właściciel albo posiadacz gruntów rolnych składa do organu wykonawczego gminy właściwej ze względu na miejsce wystąpienia szkody.
- Wniosek należy złożyć w formie pisemnej i powinien zawierać w szczególności:
- imię i nazwisko albo nazwę posiadacza gruntu, gdzie wystąpiła szkoda, adres miejsca zamieszkania albo adres i siedzibę oraz numer telefonu właściciela albo posiadacza gruntów rolnych;
- wskazanie miejsca wystąpienia szkody (nr ewidencyjny działki);
- wskazanie rodzaju uszkodzonej uprawy lub płodu rolnego;
- Wniosek o szacowanie szkód składa się w terminie umożliwiającym dokonanie szacowania szkód,
- Oględzin dokonuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku,
- O terminie dokonania oględzin przedstawiciel gminy zawiadamia właściciela albo posiadacza gruntów rolnych oraz dzierżawcę albo zarządcę obwodu łowieckiego, nie później jednak niż przed upływem 3 dni od dnia otrzymania wniosku.
![]() |
Sergiusz Baar
Redakcja WDR
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|