KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Szacowanie szkód - wyjaśniamy nowe zasady

Opublikowano 16.04.2018 r.
W związku z wejściem w życie w dniu 1 kwietnia 2018 r. ustawy o zmianie ustawy Prawo łowieckie oraz pojawiającymi się licznymi pytaniami rolników w zakresie Szkód Łowieckich, wyjaśniamy. 

Komisja 

  1. Szacowania szkód oraz ustalanie wysokości odszkodowania dokonuje zespół złożony z:
  • przedstawiciela gminy właściwej ze względu na miejsce wystąpienia szkody, zwanego dalej „przedstawicielem gminy”, którym jest:
  • przedstawiciela zarządcy albo dzierżawcy obwodu łowieckiego,
  • właściciela albo posiadacza gruntów rolnych, na terenie których wystąpiła szkoda. 

Wniosek 

Wniosek o szacowanie szkód, w tym ustalenie wysokości odszkodowania, właściciel albo posiadacz gruntów rolnych składa do organu wykonawczego gminy właściwej ze względu na miejsce wystąpienia szkody.

  1. Wniosek należy złożyć w formie pisemnej i powinien zawierać w szczególności:
  • imię i nazwisko albo nazwę posiadacza gruntu, gdzie wystąpiła szkoda, adres miejsca zamieszkania albo adres i siedzibę oraz numer telefonu właściciela albo posiadacza gruntów rolnych;
  • wskazanie miejsca wystąpienia szkody (nr ewidencyjny działki);
  • wskazanie rodzaju uszkodzonej uprawy lub płodu rolnego;
  1. Wniosek o szacowanie szkód składa się w terminie umożliwiającym dokonanie szacowania szkód,
  2. Oględzin dokonuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku,
  3. O terminie dokonania oględzin przedstawiciel gminy zawiadamia właściciela albo posiadacza gruntów rolnych oraz dzierżawcę albo zarządcę obwodu łowieckiego, nie później jednak niż przed upływem 3 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

 

kontakt1.jpg
Sergiusz Baar
Redakcja WDR
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj