KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Województwo Podlaskie
Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
8 września 2017

Marketing dla rolnika – od czego zacząć, co jest najważniejsze?

Kiedy nasze gospodarstwo funkcjonuje już od pewnego czasu na rynku, to wejście w świat marketingu jest wręcz nieunikniony. Nie warto pozostawiać tego etapu samemu sobie lub przedłużać wykonanie ważnych kroków – bez odpowiedniego marketingu nasza firma i starania będą powoli wypierane przez inne, bardziej przebojowe przedsiębiorstwa. Jak zatem zacząć przygodę z marketingiem?

Utwórz stronę na Facebooku

Facebook jest zdecydowanie najlepszą opcją wśród mediów społecznościowych, służącą zaangażowaniu odbiorców i sprawdzeniu ich upodobań oraz przyzwyczajeń. Ma ponad miliard użytkowników na całym świecie, jednak na początku musimy pogodzić się z faktem, że „polubi” nas wyłącznie rodzina i przyjaciele.Pamiętajmy o tym, by przyjemniej raz w tygodniu umieścić na fan page zdjęcie z krótkim opisem, link do artykułu związanego z naszą działalnością lub chociażby przepis na ulubioną szarlotkę. Ilością "lików" nie musimy konkurować z gigantami ,ważne jest byśmy po prostu istnieli na FB.

Zbuduj prostą stronę internetową

Posiadanie strony internetowej sprawia, że ​​wyglądamy profesjonalnie. Gdy obecni lub potencjalni klienci szukają nas w wyszukiwarce np. Google, to mogą od razu zobaczyć naszą obecność. Na stronie możemy umieścić wszelkie informacje, które dotyczą naszych produktów lub sposobu uprawy. Dzięki temu stajemy się bliżsi naszym odbiorcom, a oni mogą zaspokoić swoją ciekawość. Strona nie musi posiadać ruchomych elementów, efektownych filmów czy spektakularnych przejść – proste, przejrzyste tło, czytelna czcionka, estetyczna grafika i logo w zupełności wystarczą.

Uruchom listę e-mailową

Jednym z najlepszych posunięć marketingowych jest rozpoczęcie tworzenia listy e-mailowych klientów. Ma to sporą przewagę nad "likami" w FB. Facebook zawsze stara się dostosowywać wyświetlane treści do kupionych reklam, więc w konsekwencji możemy nigdy nie dotrzeć do tych, którzy byliby zainteresowani naszymi usługami. Warto więc zastosować na swojej stronie newsletter, dzięki któremu zawsze będziemy w stanie poinformować swoich odbiorców o zniżkach, zmianach czy nowych produktach.

Bądź obecny

Tyczy się to zarówno social mediów, jak i strony internetowej czy skrzynki elektronicznej. Cały nasz wysiłek włożony w rozpoczęcie działań marketingu online pójdzie na marne, jeśli nie będziemy z niego korzystać. Dodanie wesołego zdjęcia na FB, nowa notka na blogu czy stronie, odpowiedź na list klienta lub nawet życzenia z okazji świąt – to wszystko nie wymaga wielogodzinnej pracy, a pozwala budować pozytywny wizerunek naszego przedsiębiorstwa.

 

 

kontakt1.jpg
Łukasz Stachurski & Ula Rzepczyńska
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
drukuj  
REKLAMA

Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione