KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Województwo Podlaskie
Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
20 września 2017

Dlaczego media społecznościowe nie powinny być jedyną drogą komunikacji z klientami?

Założyliśmy wreszcie własną firmę. Mamy piękną stronę internetową, zaczęliśmy również prowadzić Facebooka. Przygotowaliśmy niebywale ciekawy opis tego, dlaczego warto zapisać się u nas do newslettera. Ok, to teraz poklepmy się po wirtualnych plecach, gdyż tak naprawdę nasza praca dopiero się rozpoczęła.

Like nie zapłaci pracownikom

Dzięki FB właśnie rozpoczął się nasz nowy związek z potencjalnym klientem. Like, wyświetlenia strony, wzrost pozycji w rankingach Google – to wszystko jest świetne i w ogromnej mierze przyczynia się do budowania wizerunku marki, jednak nie jest w stanie zrobić jednego – podejść do naszego stoiska i kupić od nas produktów. Aby przyczynić się do osiągnięcia celów firmy w branży rolniczej, potrzebujemy tego potencjalnego klienta i, choć pewnie zabrzmi to okrutnie, jego portfela. To transakcja gotówkowa lub kredytowa kupuje nowy ciągnik i płaci rachunek za energię elektryczną.

Więc zanim przejdziemy głębiej do marketingu internetowego i będziemy spędzać niezliczone godziny na Twitterze lub ulepszając zdjęcia na Instagramie, zachęcamy do skupienia się na tym, co jest naprawdę ważne. Marketing online nie jest celem samym w sobie – w końcu musi doprowadzić do sprzedaży.

Powrót do rzeczywistości

Pomyślmy o tym, jak klient pogłębia relacje z naszym gospodarstwem, jak po raz pierwszy znalazł o nim informację, co zachęciło go do kliknięcia w nasz fanpage na FB? Chcemy wzbudzać zainteresowanie, jednak nie będziemy w stanie tego zrobić, jeśli rozproszymy się po całym internecie powielając ciągle te same treści. Koncentrując się na zaledwie kilku kanałach marketingowych możemy je w pełni optymalizować. Przedstawić swoją firmę taką, jaką naprawdę jest. Nie możemy dopuścić do sytuacji, kiedy to obraz, jaki kreujemy w sieci, nijak się ma to tego, co widać w rzeczywistości.

Jak komunikować się z klientami?

Sprawne operowanie w social mediach jest niebagatelnie ważne. Tak samo jak posiadanie estetycznej, przejrzystej strony internetowej. Jednak są to tylko narzędzia, dzięki którym możemy trafić do osób, które faktycznie będą naszymi produktami zainteresowane. Jak zapewnić zatem sprawną komunikację zarówno w świecie mediów społecznościowych, jak i realnym?
1. Poświęćmy 2 godziny tygodniowo na odświeżenie fan page i strony.
2. Codziennie odpowiadajmy na pytania zadawane na FB i innych social mediach oraz na wiadomości z poczty elektronicznej.
3. Jeśli zainteresowanie naszym gospodarstwem jest większe, to zatrudnijmy osobę, która będzie wykonywać te czynności.
4. Dzięki social mediom budujmy wizerunek, który ma swoje odzwierciedlenie w realnym świecie.
5. Na stoiskach i w sklepach, a nawet i na opakowaniach produktów, podawajmy informację o fan page.

 

 

kontakt1.jpg
Łukasz Stachurski & Ula Rzepczyńska
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
drukuj  
REKLAMA

Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione