KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Narodowy Instytut Wolności
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych

WYSZUKIWARKA

Dlaczego media społecznościowe nie powinny być jedyną drogą komunikacji z klientami?

Opublikowano 20.09.2017 r.

Założyliśmy wreszcie własną firmę. Mamy piękną stronę internetową, zaczęliśmy również prowadzić Facebooka. Przygotowaliśmy niebywale ciekawy opis tego, dlaczego warto zapisać się u nas do newslettera. Ok, to teraz poklepmy się po wirtualnych plecach, gdyż tak naprawdę nasza praca dopiero się rozpoczęła.

Like nie zapłaci pracownikom

Dzięki FB właśnie rozpoczął się nasz nowy związek z potencjalnym klientem. Like, wyświetlenia strony, wzrost pozycji w rankingach Google – to wszystko jest świetne i w ogromnej mierze przyczynia się do budowania wizerunku marki, jednak nie jest w stanie zrobić jednego – podejść do naszego stoiska i kupić od nas produktów. Aby przyczynić się do osiągnięcia celów firmy w branży rolniczej, potrzebujemy tego potencjalnego klienta i, choć pewnie zabrzmi to okrutnie, jego portfela. To transakcja gotówkowa lub kredytowa kupuje nowy ciągnik i płaci rachunek za energię elektryczną.

Więc zanim przejdziemy głębiej do marketingu internetowego i będziemy spędzać niezliczone godziny na Twitterze lub ulepszając zdjęcia na Instagramie, zachęcamy do skupienia się na tym, co jest naprawdę ważne. Marketing online nie jest celem samym w sobie – w końcu musi doprowadzić do sprzedaży.

Powrót do rzeczywistości

Pomyślmy o tym, jak klient pogłębia relacje z naszym gospodarstwem, jak po raz pierwszy znalazł o nim informację, co zachęciło go do kliknięcia w nasz fanpage na FB? Chcemy wzbudzać zainteresowanie, jednak nie będziemy w stanie tego zrobić, jeśli rozproszymy się po całym internecie powielając ciągle te same treści. Koncentrując się na zaledwie kilku kanałach marketingowych możemy je w pełni optymalizować. Przedstawić swoją firmę taką, jaką naprawdę jest. Nie możemy dopuścić do sytuacji, kiedy to obraz, jaki kreujemy w sieci, nijak się ma to tego, co widać w rzeczywistości.

Jak komunikować się z klientami?

Sprawne operowanie w social mediach jest niebagatelnie ważne. Tak samo jak posiadanie estetycznej, przejrzystej strony internetowej. Jednak są to tylko narzędzia, dzięki którym możemy trafić do osób, które faktycznie będą naszymi produktami zainteresowane. Jak zapewnić zatem sprawną komunikację zarówno w świecie mediów społecznościowych, jak i realnym?
1. Poświęćmy 2 godziny tygodniowo na odświeżenie fan page i strony.
2. Codziennie odpowiadajmy na pytania zadawane na FB i innych social mediach oraz na wiadomości z poczty elektronicznej.
3. Jeśli zainteresowanie naszym gospodarstwem jest większe, to zatrudnijmy osobę, która będzie wykonywać te czynności.
4. Dzięki social mediom budujmy wizerunek, który ma swoje odzwierciedlenie w realnym świecie.
5. Na stoiskach i w sklepach, a nawet i na opakowaniach produktów, podawajmy informację o fan page.

 

 

kontakt1.jpg
Łukasz Stachurski & Ula Rzepczyńska
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO