KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • województwo łódzkie

WYSZUKIWARKA

Instagram – nowa moda na pokazanie wsi

Opublikowano 13.10.2017 r.

Media społecznościowe – Facebook czy Instagram są obecne w życiu wielu z nas… to poniekąd znak czasu. Coraz więcej rolników korzysta z tych udogodnień, by pokazać większej liczbie odbiorców siebie, ale też swoją pracę. Jak zatem wykorzystać potencjał, jaki dają media społecznościowe w kreowaniu wizerunku gospodarstwa?

Moda na wieś trwa

Gdy uwielbiasz robić zdjęcia, warto pokazać je „światu” poprzez aplikację Instagram. Dzięki niej można zyskać pokaźne grono odbiorców, ciekawych tego, co dzieje się w naszym gospodarstwie. Warto pokazać urokliwe miejsca, krajobrazy, życie lokalnej społeczności, plony, zbiory, przetwory, wypieki etc. Codzienne życie rolników jest bardzo atrakcyjne, zwłaszcza dla „mieszczuchów”, którzy tęsknią za wiejskimi widokami. Jeżeli prowadzimy agroturystykę, to koniecznie powinniśmy kreować swój wizerunek właśnie zdjęciami, bo mogą one zachęcić do odwiedzin potencjalnych urlopowiczów. Jeżeli zależy nam na sprzedaży bezpośredniej i pozyskiwaniu klientów na towary z gospodarstwa, warto pamiętać o sile jaką współcześnie dają media społecznościowe.

Jak założyć konto na Instagramie?

Założenie konta na Instagramie nie jest skomplikowane. Można podać imię i nazwisko, pseudonim lub nazwę gospodarstwa, jeżeli taka istnieje. Warto dodać przy profilu krótki opis – 1-2 zdania, kilka słów, aby odwiedzający mógł nas lepiej poznać. Każde zdjęcie powinno być opatrzone krótkim opisem, zawierającym hasztag #. Opis można tworzyć uniwersalnie np. po angielsku, po polsku lub mieszać dwa języki – grono polskich użytkowników jest przecież coraz liczniejsze. Ważne, by zdjęcie zawierało kilka określeń, tak by można było nas dobrze znaleźć.

Przykładowy opis pod zdjęciem może wyglądać tak: #wieś #gospodarstwo #jabłka #jesień #sad #jabłoń #zdrowesniadanie #tensmak #uwielbiam #zbiory

A może dłuższy tekst

Na niektórych stronach pojawiają się również opisy tekstowe i dopiero pod nimi hasztagi. To sprawia, że można się zaczytać i jeszcze mocniej poczuć klimat danego miejsca. Wtedy nie skupiamy się wyłącznie na pięknym zdjęciu miejsca, przedmiotu czy zwierzęcia. 

Zalety aplikacji Instagram

Instagram może być dla nas zapisem chwili, swoistym pamiętnikiem codzienności w gospodarstwie. Dzięki aplikacji możemy dzielić się ze światem pięknymi momentami i tym samym zaprosić ten świat do nas.

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak Zdanowicz

Magdalena Przybylak-Zdanowicz dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Każdego roku opracowuje Ekologiczny Poradnik Księżycowy oraz współtworzy "Kalendarz Rolników". Współpracuje z czasopismem i portalem o produktach ekologicznych Biokurier.pl, oraz czasopismem dla rolników ekologicznych Eko Arka www.ekoarka.com.pl. Laureatka wyróżnienia w konkursie na najciekawszą publikację związaną z rolnictwem ekologicznym. Od kilku lat, wspólnie z mężem, prowadzi certyfikowane gospodarstwo ekologiczne Warmińska-Ekozagroda na Warmii specjalizujące się w uprawie zbóż i roślin wysokobiałkowych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO