Pieniądze na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych

Komisja Europejska przeznaczyła w tym roku 191,6 mln EUR na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych. W tym 181,6 mln EUR na współfinansowanie programów i kolejne 10 mln EUR w przypadku zakłóceń rynku. Jak ustaliliśmy, 89 milionów euro zostanie przeznaczone na kampanie w krajach o wysokim wzroście, takich jak: Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Programy mogą obejmować szeroki zakres problemów, od ogólnych kampanii, dotyczących zdrowego żywienia do konkretnych sektorów rynku.
W samej UE Komisja Europejska koncentruje się na kampaniach promujących różne systemy i oznaczenia jakości UE, w tym chronioną nazwę pochodzenia (ChNP), chronione oznaczenia geograficzne (CHOG) i gwarantowaną tradycyjną specjalność (GTS), a także produkty ekologiczne.
Ponadto część finansowania jest przeznaczona dla określonych sektorów: ryżu wyprodukowanego w sposób zrównoważony, oliwek stołowych, wołowiny i cielęciny oraz świeżych owoców i warzyw.
O wsparcie kampanii promocyjnych mogą ubiegać się organizacje handlowe, organizacje producentów i organizacje rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne.
Wnioski należy składać do 16 kwietnia 2019 r.
CHAFEA - unijna Agencja Wykonawcza ds. Konsumenta, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności, zapewnia szereg narzędzi, które pomogą wnioskodawcom w pomyślnym przedłożeniu wniosków. Więcej informacji będzie dostępnych podczas serii "dni informacyjnych", które odbędą się już wkrótce w całej UE.
Źródło: KE
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|