"Roślinne jaja" - nowy trend konsumencki?

Firma zadebiutowała z nowym produktem pod nazwą N.Ovo podczas targów Super Rio Expofood. Brazylijski substytutu dla jaj na bazie grochu będzie dostarczany konsumentom w formie sproszkowanej w klasycznych opakowaniach dla jaj. Dystrybuowany będzie we współpracy z handlem nowoczesnym i sklepami detalicznymi mniejszego formatu.
Firmy sektora jajecznego coraz bardziej interesują się nienasyconym jeszcze rynkiem roślinnych alternatyw dla jaj. Globalni gracze przyglądają się trendom, podejmują wyzwania otwierając się na nowe rozwiązania i inwestując w technologie przyszłości.
KIPDiP przypomina, że w 2018 roku w amerykański start-up firmy JUST, produkt „JUST Egg”, zainwestowała włoska grupa Eurovo - wiodący producentem i dystrybutor pasteryzowanych i suszonych jaj. Co ciekawe, niedawno partnerstwo z JUST nawiązał znany już z nietypowych działań – niemiecki gigant drobiarski Grupa PHW. Wcześniej, przedsiębiorstwo PHW zainwestowało także w rewolucyjną technologię produkcji „czystego mięsa” oraz rozpoczęło współpracę z firmą Beyond Meat produkującą „roślinne burgery”.
Na tle gorących dyskusji, które toczą się aktualnie na temat prawidłowego znakowania produktów roślinnych - używania nazw odnoszących się do mięsa w alternatywach roślinnych - KIPDiP spekuluje, że być może w najbliższym czasie do dyskusji dołączy branża jajeczna. Mogą bowiem powstać wątpliwości, że analogia opakowania i używanie wyrażeń „jajo” do roślinnych substytutów jest niewłaściwe z punktu widzenia zarówno konsumenta jak i producentów jaj „konwencjonalnych”.
Źródło: KIPDiP
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|