KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
Partner serwisu Województwo Podlaskie
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
25 czerwca 2019

Zostaw kilogramy w wodzie – aqua aerobik

Lato to wspaniały czas na ruch w... wodzie. Warto pamiętać o pływaniu, ale może dobrze też spróbować innych wodnych dyscyplin sportowych, np. aqua aerobiku. Aqua aerobik nie wymaga dużego wysiłku, a jest przyjemny i pozwala uruchomić pracę wszystkich mięśni. 

Aqua aerobik - warto spróbować

Aqua aerobik to nic innego jak najróżniejsze, przypominające tradycyjny aerobik, ćwiczenia w wodzie. To także świetny sposób na to, by się zrelaksować, zadbać o kształt figury, a także kondycję stawów i kręgosłupa. Warto zwrócić uwagę na to, że dzięki temu iż ćwiczenia wykonujemy przebywając w wodzie, nasze ciało staje się znacznie lżejsze (odczuwamy ciężar około 90 kg mniejszy to ważne zwłaszcza dla osób z nadwagą) – to, co na świeżym powietrzu przyszłoby nam z ogromnym wysiłkiem, na basenie możemy uzyskać znacznie łatwiej.  Właśnie dlatego aqua aerobik poleca się często osobom starszym, a także tym borykającym się z bólami kręgosłupa i stawów.

Temperatura wody korzystnie wpływa na rozluźnienie mięśni wskutek czego maleje ryzyko nieprzyjemnych kontuzji. Jest jeszcze jeden ważny fakt: W trakcie trwających około godzinę zajęć można pozbyć się ok. 600 kalorii. To zdecydowanie więcej niż przy lekkim treningu pływackim.

Zobacz, jak mogą wyglądać zajęcia z aqua aerobiku:
http://www.youtube.com/watch?v=jAgGe73DJvI

Aqua aerobik czy Hydro Fitness?

Zazwyczaj na basenach prowadzone są zajęcia odbywające się w wodzie płytkiej, a wiec nadają się one również dla osób nie potrafiących pływać, ale istnieje także odmiana aqua aerobiku o nazwie Hydro Fitness – w tym wypadku aktywność odbywa się niemal całkowicie pod wodą i wymagana jest umiejętność pływania. 

Komu aqua aerobik nie jest zalecany?

Niewiele jest przeciwwskazań do wykonywania takich ćwiczeń, ale wstrzymać powinny się osoby z chorobami urologicznymi, laryngologicznymi oraz ginekologicznymi Występować mogą również przeciwwskazania związane z chorobami układu krążenia, oddechowego i pokarmowego. 

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Magdalena Przybylak-Zdanowicz dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Każdego roku opracowuje Ekologiczny Poradnik Księżycowy oraz współtworzy "Kalendarz Rolników". Współpracuje z czasopismem i portalem o produktach ekologicznych Biokurier.pl, oraz czasopismem dla rolników ekologicznych Eko Arka www.ekoarka.com.pl. Laureatka wyróżnienia w konkursie na najciekawszą publikację związaną z rolnictwem ekologicznym. Od kilku lat, wspólnie z mężem, prowadzi certyfikowane gospodarstwo ekologiczne Warmińska-Ekozagroda na Warmii specjalizujące się w uprawie zbóż i roślin wysokobiałkowych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

drukuj  
REKLAMA
Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 
Tu nas znajdziesz
Napisz do nas

pozycje oznaczone * muszą być wypełnione