KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Województwo Podlaskie
Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
14 października 2019

Energetyczne przekąski do szkoły - jak przygotować?

O tym, że warzywa i owoce to bardzo cenne uzupełnienie wyposażenia dziecięcego plecaka już pisaliśmy. Co jeszcze powinno znaleźć się w szkolnym menu naszego dziecka? Podpowiadamy!

Energetyczne przekąski

Oprócz świeżych warzyw i owoców, niezbędne w diecie uczniów są bakalie, obfitujące w cenne witaminy, sole mineralne i węglowodany. Z racji dużej kaloryczności ważne jest racjonalne dozowanie zdrowych, energetycznych przekąsek. Bakalie można podawać samodzielnie lub mieszać dowolne składniki, komponując własną ulubioną mieszankę. Pamiętać należy, aby wybierać tylko bakalie niesiarkowane, bez konserwantów, z certyfikowanych upraw. 

Popularnymi przekąskami są: morele suszone, migdały, orzechy włoskie, laskowe, rodzynki, pestki dyni, słonecznika itp. Jeżeli dziecko nie przepada za chrupaniem bakalii… można je dodać do jogurtu naturalnego lub do domowych ciasteczek, które np. w niedzielne popołudnie możemy upiec wspólnie z dzieckiem. 

Polecamy sprawdzony przepis na domowe ciasteczka owsiane :-)

Składniki:
    • 3 szklanki płatków owsianych lub dowolnych płatków np. z kilku rodzajów zbóż
    • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej np. orkiszowej 
    • 1 szklanka brązowego cukru 
    • 200 g masła
    • 2 jajka
    • 1 łyżeczka sody oczyszczonej i proszku do pieczenia
    • Szczypta soli
    • Bakalie: po pół szklanki posiekanych orzechów, pestek słonecznika, dyni, rodzynek itp.

By przygotować ciasteczka, wystarczy masło z cukrem utrzeć na gładką masę. Powoli dodać jajka, cały czas ucierając. Do gładkiej masy dodać pozostałe składniki: płatki, mąkę, szczyptę soli, a na końcu bakalie – można je dodawać w różnych proporcjach, w zależności od upodobań smakowych dzieci. Wszystko delikatnie wymieszać łyżką. Z wymieszanej masy uformować kulki o średnicy ok. 3-5 centymetrów, lekko spłaszczyć i ułożyć ciasteczka na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka piec ok. 10-15 minut w nagrzanym do 180 st. C piekarniku. Wyjmować jak będą rumiane. 

Ciasteczka również można wzbogacić wiórkami kokosowymi, kawałkami gorzkiej czekolady, owocami, suszonymi morelami, śliwkami, daktylami lub nasionami sezamu. Dodatkowo można formować najróżniejsze kształty ręcznie lub używając specjalnych foremek do pieczenia. 

Domowe ciasteczka są idealną i wartościową przekąską dla dzieci. Ich zapach i smak z pewnością zachęci inne dzieci do przygotowywania domowych łakoci, które są zdrową alternatywą dla kupnych słodyczy. 

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

drukuj  
REKLAMA

Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione