Gdzie powstają soki ekologiczne? Wizyta w przetwórni BioFood
Firma Żywność Ekologiczna BioFood powstała w 1994 r. i od tamtej pory zajmuje się wyłącznie przetwórstwem owoców i warzyw ekologicznych. Jej głównym produktem są wysokiej jakości soki owocowe, owocowo-warzywne oraz soki z warzyw kiszonych i smoothie. Poza tym w ofercie znajdziemy także przetwory owocowo-warzywne, takie jak: korniszony, kapusta kiszona, sałatki warzywne, powidła śliwkowe, masło sezamowe i zupy ekologiczne. Bio Food jest członkiem Stowarzyszenia Polska Ekologia, Kujawsko Pomorskiego Stowarzyszenia EKOŁAN oraz Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Podczas wizyty studyjnej po firmie oprowadzili nas jej założyciele Roman i Emil Świniarscy oraz pani prezes Magdalena Świniarska. Dziennikarzom towarzyszył również minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski.
Zobaczycie tu Państwo ciekawą ofertę produktów przetworzonych. Taka produkcja jednocześnie daje bezpieczeństwo rolnikom, że jeżeli nie ma zbytu na produkty świeże, to można je przerobić w taki sposób, żeby przedłużyć ich ważność i możliwość dłuższego sprzedawania na rynku – powiedział minister Ardanowski. - Produkt ekologiczny to arystokracja wśród żywności. W nowej perspektywie finansowej wsparcie będzie na pewno kierowane do produkcji ekologicznej, do gospodarstw rodzinnych, ale musi być ono dla tych rodzajów działalności ekologicznej, które realnie produkują – zwrócił uwagę minister.
Firma powstała 25 lat temu. Od samego początku nasze produkty są objęte kontrolą ekologiczną, badane i sprawdzane pod tym kątem. Produkowane wyłącznie z ekologicznych warzyw i owoców najwyższej jakości. Nasza firma korzysta tylko z certyfikowanych surowców ekologicznych od okolicznych rolników, głównie z województwa kujawsko-pomorskiego. Importowane są jedynie komponenty owoców, które nie rosną w Polsce, np. przecier bananowy czy mango. Rolnicy, którzy współpracują z nami również są kontrolowani, musimy być pewni, że mamy produkt ekologiczny najwyższej jakości. Trójka moich braci także posiada gospodarstwa ekologiczne o łącznej powierzchni około 100 ha, gdzie produkcja warzyw jest na areale 60 ha – mówił Pan Emil Świniarski.
Naszym wyróżnikiem są dziś soki kiszone. Cieszymy się, że mamy je w swojej ofercie. Taki produkt został już doceniony przez polskiego konsumenta, ale także zagranicznego. Produkty kiszone stają się coraz bardziej popularne i modne. Ludzie zauważają w nich dużo wartości, szczególnie po tym, jak sami zaczynają je spożywać. Zachęcamy do zakupu naszych produktów, a zwłaszcza soków kiszonych z warzyw – zachęcał pan Emil Świniarski.
Co warte podkreślenia, soki kiszone są postrzegane przez współczesną medycynę jako żywność będąca doskonalą profilaktyką w wielu chorobach układu pokarmowego oraz chorobach nowotworowych. Ich zdrowotne walory potwierdziły nawet badania przeprowadzone przez naukowców ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Staramy się nieustannie rozwijać, stawiamy na nowości, na szerszą gamę naszych produktów. Widzimy, że konsument oczekuje od nas produktu ekologicznego, ale jednocześnie gotowego do spożycia. Nasze produkty eksportujemy m.in. do Francji, Czech, Słowacji, Kanady. Obecnie prowadzimy też rozmowy z Chinami i Japonią. Promujemy produkty na Targach BioExpo w Warszawie, Natura Food, a także na światowych targach żywności ekologicznej w Norymberdze. Nasze produkty można w Polsce już kupić w większych sklepach sieci handlowych, np. Auchan, Carrefour czy w Rossmann – mówił Emil Świniarski. - Skorzystaliśmy z Programu PROW, dzięki czemu mogliśmy zakupić urządzenia do linii produkującej musy dla dzieci. To produkt w 100 proc. ekologiczny. Dzięki naszym staraniom powstał gęsty mus, zależało nam, aby był smaczny i dawał dużo wartości żywieniowych. Wszystko się udało produkt powstał i w ostatnich dniach został wypuszczony na rynek. Teraz myślimy też o kolejnych programach, z których moglibyśmy skorzystać, aby dalej rozwijać udoskonalać naszą produkcję.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zainaugurowało we wrześniu projekt edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”. Kampania prowadzona jest wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym. Jej celem jest nauczenie najmłodszych, tego w jaki sposób szukać dobrej żywności ekologicznej, jak ją rozpoznawać oraz jak włączyć ją do swojego jadłospisu. Firma BioFood również chce aktywnie włączyć się w promocje żywności ekologicznej szczególnie wśród młodych pokoleń.
Cieszymy się, że przez ministerstwo prowadzona jest promocja polskiego znaku i polskiej żywności ekologicznej w przedszkolach. Chcemy brać w tym czynny udział. Ta żywność powinna jak najszybciej trafić do dzieci. Od najmłodszych lat grupa młodych ludzi musi szybko zapoznać się z tym produktem i wprowadzić go do swojego życia – mówił Emil Świniarski.
Produkty z oferty Żywności Ekologicznej BioFood można kupić także w sklepie internetowym. Serdecznie zachęcamy do wypróbowania nowych smaków!
Więcej zdjęć z wizyty w BioFood w galerii poniżej.
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|