Większość Polaków chce produktów z recyklingu
Z plastiku odzyskanego z tylnej obudowy telewizora można wyprodukować doniczki lub kołpaki samochodowe. Ze starych ubrań wytwarza się wkłady do materacy. Z aluminiowych kapsułek po kawie tworzone są okładziny scyzoryków, długopisy czy ramy do rowerów. Coraz częściej jesteśmy zaskakiwani tym, jak można ponownie wykorzystać materiały pochodzące z odpadów.
Zmiana modelu gospodarki z linearnej na cyrkularną, w którym wielokrotnie wykorzystujemy dostępne produkty, to szereg korzyści. Przede wszystkim zużywamy mniej zasobów, tworząc przy okazji nowe miejsca pracy. Dzieje się tak dzięki innowacyjnym modelom biznesowym, tworzonym z myślą o ochronie środowiska i budowaniu przewagi konkurencyjnej jednocześnie - mówi prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego.
W odpowiedzi na potrzebę edukacji w tym obszarze Stena Recycling od 3 lat prowadzi konkurs łączący obszary ekologii, CSR i edukacji. Nagradzane są w nim firmy, które wdrożyły ciekawe rozwiązania GOZ lub zrealizowały kampanie promujące ideę gospodarki cyrkularnej.
W ubiegłym roku Jury konkursu wyróżniło firmę IKEA Retail za kampanię „Przyda się” i Signify Poland Oddział w Kętrzynie (Phillips) za projekt „Pacific LED - Circular Economy ready luminaire”.
W konkursie biorą udział firmy działające w różnych obszarach, od międzynarodowych korporacji, przez startupy po jednoosobowe działalności. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 stycznia 2020 roku.
Partnerami konkursu Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Konfederacja Lewiatan, Akademia Leona Koźmińskiego, Polska Izba Gospodarki Odpadami, Organizacja Odzysku Opakowań „Rekopol”, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Kampania 17. Celów oraz GOZ WORLD.
Szczegóły TUTAJ
(1) Wyniki badania „Stena wiedzy Polaków nt. GOZ”, Stena Recycling 2017
Źródło: Centrum Prasowe PAP
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|