KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
Partner serwisu Województwo Podlaskie
Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
2019-11-05

Kierunki rozwoju serwisu Polska Smakuje. Pierwsze spotkanie za nami

Z inicjatywy Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa przy współpracy z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji odbyło się spotkanie w sprawie ustalenia możliwych kierunków rozwoju serwisu Polska smakuje. W Warszawie dyskutowali o tym przedstawiciele sieci handlowych oraz przedstawiciele niezależnych portali sprzedażowych, które oferują żywność i produkty bezpośrednio od rolników.

W środę, 30 października, w Warszawie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przy współpracy z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zorganizował spotkanie w sprawie ustalenia możliwych kierunków rozwoju serwisu Polska smakuje. KOWR kontynuując proces wsparcia producentów żywności i dostrzegając trendy konsumenckie wyszedł z inicjatywą rozszerzenia dyskusji nad formułą rozwoju projektu Polska smakuje zapraszając na spotkanie dialogowe zrzeszonych w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji przedstawicieli sieci handlowych oraz przedstawicieli niezależnych portali sprzedażowych, które oferują żywność i produkty bezpośrednio od rolników.

W pierwszej części zaprezentowano informacje o aktualnych nurtach na rynku konsumenckim oraz przedstawiono zadania zrealizowane w ramach kampanii Polska smakuje. Pokazano także przebieg prac i efektów nad serwisem Polska smakuje. Podkreślono, że dziś to internetowa baza danych skupiająca informacje o ponad 700 producentach żywności i ponad 6000 produktach spożywczych.

Drugą część spotkania otworzyła dyskusja na temat barier i trudności związanych z wprowadzaniem wytwarzanych przez rolników i lokalnych producentów żywności produktów spożywczych do aktywnych kanałów dystrybucji.

Wskazano potrzebę dotarcia do producentów żywności z czytelnym komunikatem dotyczących możliwych kierunków i kanałów sprzedaży dla wytworzonych przez nich produktów.

Równolegle podkreślono potrzebę stworzenia jednolitego systemu zasad udziału w ramach poszczególnych kanałów dystrybucji. Wielokrotnie podkreślano, że komunikacja w ramach serwisu  Polska smakuje oraz wykorzystanie logotypu Polska smakuje powinny być kolejnym etapem potencjalnej współpracy.

Kluczowym postanowieniem podjętym w trakcie spotkania była decyzja o powołaniu grupy roboczej, której celem będzie przygotowanie systemowych założeń związanych ze wspieraniem  rolników i regionalnych producentów w procesie wprowadzania wytwarzanej przez nich żywności do sprzedaży.

Efektem planowanych prac ma być konkretna propozycja projektu wraz z przyjętym harmonogramem działań. To pierwsze spotkanie tego typu. Kolejne spotkania już niebawem, jego termin ogłosi KOWR.

Źródło: KOWR

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
drukuj  
REKLAMA

Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione