KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • województwo łódzkie
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA

WYSZUKIWARKA

Jak biegać, żeby schudnąć?

Opublikowano 26.11.2019 r.
Bieganie należy do najbardziej efektywnych ćwiczeń wpływających na spadek wagi organizmu. Trzeba jednak wiedzieć jak biegać, żeby osiągnąć zamierzony efekt. Dziś dowiesz się, jaki trening jest wskazany, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Czy bieganie to dobry sposób na odchudzanie? Oczywiście, że tak, o ile wiemy jak należy to robić. Kiedy w naszej głowie pojawiła się myśl o zrzuceniu kilku kilogramów i rozpoczęciu aktywności fizycznej, oczekujemy natychmiastowych efektów. Dajemy z siebie wszystko, bo przecież to trening i tak po prostu trzeba. Niestety, to prosta droga do zniechęcenia, kontuzji, a efekty mogą być niewielkie. W przypadku chęci zrzucenia wagi poprzez bieganie, ważne będą regularność, czas trwania wysiłku oraz intensywność.

Biegnij długo, biegnij powoli

Po pierwsze - trening biegacza, który walczy z dodatkowymi kilogramami powinien być długi. Musimy odrożnić spalanie kalorii od spalania tłuszczu. Krótkie i szybkie bieganie nic nam nie da. W pierwszych minutach treningu energia pochodzi z węglowodanów. Z każdą minutą treningu udział tłuszczu w spalaniu rośnie, dlatego nasz trening powinien trwać około 60 minut.

Po drugie - należy biegać wolno. Co to znaczy biegać wolno? Jak to sprawdzić? Metoda jest prosta. Jeśli w trakcie biegu jesteś w stanie rozmawiać, to tempo jest prawidłowe. Zbyt szybki bieg, szybko się skończy, będzie brakować ci sił, a przecież mamy trenować długo, bo tylko wtedy spalamy tkankę tłuszczową, prawda?

Po trzecie – należy biegać regularnie. Nie uda ci się zrzucić zbędnych kilogramów biegając raz w tygodniu. To nie jest możliwe. Umów się ze sobą, że w ciągu tygodnia zrobisz trzy treningi. Organizm też potrzebuje wypoczynku i regeneracji.

Kiedy przyjdą efekty?

Wykonaliśmy solidną pracę treningową, więc spodziewamy się natychmiastowych efektów. Niestety, tak to nie działa. Polecam uzbroić się w cierpliwość. Proszę pamiętać, że w trakcie uprawiania sportu jakim jest bieganie, budujemy masę mięśniową. Przebieg utraty zbędnych kilogramów u każdego z nas będzie wyglądał inaczej.

Pozytywy znajdziesz gdzie indziej. Już po kilku treningach zobaczysz, że masz więcej energii, twoja skóra jest bardziej elastyczna, a mięsnie wzmocnione. Bieganie będzie mieć wpływ na redukcję cellulitu, a to dlatego, że stymuluje krążenie krwi i limfy, dzięki czemu toksyny i zalegająca w organizmie woda są łatwiej usuwane.

Bieganie wesprzyj dietą

Posiłki są podstawą efektywnego treningu. Musisz się dobrze odżywiać, dlatego nie ma mowy o żadnej głodówce. Pięć zbilansowanych posiłków złożonych z warzyw, białka i węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym na pewno pomoże ci w walce z "brzuszkiem". Warto również zrezygnować ze słodyczy, odstawić cukier, a częściej sięgać po owoce.

Powodzenia!

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO