KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
Partner serwisu Województwo Podlaskie
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
3 lutego 2021

Światowy Dzień Walki z Rakiem - o antyrakowej profilaktyce według AICR

Amerykańskiego Instytutu Badan nad Rakiem (American Institute for Cancer Research) co jakiś czas publikuje na swoim blogu interesujący post na temat mitów dotyczących profilaktyki raka. Specjaliści przedstawiają również własne, udokumentowane propozycje, których przestrzeganie może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworów.

Ludzie mają to do siebie, że pragną łatwej, szybkiej odpowiedzi i wskazówek nie tylko jeżeli chodzi o antyrakową profilaktykę, ale także schudnięcie czy też poprawę kondycji. Tymczasem w większości przypadków nie jest to takie proste i mimo że kolejne badania nad rakiem, jego przyczynami i leczeniem nagłaśniane są jako przełomowe i niepodważalne, często tak nie jest.

Dla przykładu: witamina C, beta karoten i acai były entuzjastycznie promowane jako zapobiegające rakowi, bez dostatecznych dowodów – czytamy na blogu AICR.  Oczywiście, dana substancja może być istotna dla zdrowia i mieć znaczącą rolę w utrzymaniu równowagi zdrowotnej komórek oraz całego organizmu, jednak nauka pokazuje, że potrzeba nam znacznie więcej niż tylko określonych witamin, minerałów czy fitoskładników. Potrzebna jest raczej zmiana całego stylu życia.

A jak sprawić, by nasze życie było zdrowsze?

Oto wskazówki, które według AICR warto wziąć po uwagę to:

  • bazowanie na diecie roślinnej (co nie oznacza, że trzeba całkowicie wykluczyć spożywanie mięsa, ale warto je ograniczyć)
  • włączenie do diety źródeł błonnika takich jak pokarmy pełnoziarniste, pestki etc
  • codzienne spożywanie owoców 
  • unikanie napojów słodzonych
  • ograniczenie spożywania mięsa czerwonego a także konserw
  • ograniczenie spożywania alkoholu do max. 2 drinków dziennie (mężczyźni) i 1 drinka (kobiety). 
  • spacerowanie, wchodzenie po schodach (zamiast jazdy windą), przynajmniej przez 30 minut dziennie podejmowanie jakiegoś wysiłku fizycznego. 

Te z pozoru proste zasady często niełatwo wprowadzić w życie, dlatego warto zacząć chociaż od małych zmian. Może warto sprawić by na zimowym talerzu było właśnie więcej warzyw, soków zwłaszcza tych kiszonych, najlepiej z certyfikatem ekologicznym.

Więcej na stronie: https://www.aicr.org/

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

drukuj  
REKLAMA
Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 
Tu nas znajdziesz
Napisz do nas

pozycje oznaczone * muszą być wypełnione