KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • województwo łódzkie
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Partner serwisu Województwo Podlaskie
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych

WYSZUKIWARKA

Dieta dla mózgu – czyli co jeść, aby poprawić pamięć?

Opublikowano 23.11.2017 r.
Zdarza Ci się często o czymś zapominać? Masz problem ze skupieniem się na jednej czynności, ciągle coś Cię rozprasza? Być może winna jest Twoja dieta. Naukowcy udowodnili przecież związek między zdolnościami intelektualnymi a ilością dostarczanych do organizmu produktów spożywczych. Sprawdźmy zatem, co jeść, aby pamiętać o wszystkim.

Nasza dieta powinna być przede wszystkim lekkostrawna. Nie objadajmy się tzw. „pustymi kaloriami”, tłustymi potrawami oraz żywnością wysoko przetworzoną. Unikajmy także nadmiernych ilości cukru oraz soli. Powinniśmy też zrezygnować z ostrych przypraw, nadmiernej ilości kawy i mocnej herbaty.

Aby dostarczyć organizmowi dużo witamin i cennych minerałów, powinniśmy jeść warzywa i owoce (najlepiej surowe), a także pić świeże soki warzywno-owocowe. Szczególnie polecane są jagody, borówki, truskawki, maliny, aronia, winogrono, awokado, marchewka, seler, papryka, ziemniaki, szpinak i warzywa strączkowe.  

Dla dobrej pracy mózgu niezbędne są witaminy z grupy Bnienasycone kwasy tłuszczowe, których źródłem są ryby (dorsz, łosoś, mintaj, tuńczyk, makrela) i oleje.

W diecie wspomagającej pracę mózgu nie może zabraknąć jajek. Warto zjeść 3 jajka w tygodniu – żółtko zawiera bowiem cenną lecytynę, której głównym zadaniem jest wspomaganie funkcjonowania układu nerwowego. Dzięki czemu poprawia pamięć. 

Na dobrą pamięć poleca się picie ziołowych naparów z rumianku, liści poziomek oraz pączków i liści brzozowych, miłorzębu i wiesiołka.

Pracę mózgu poprawimy również pijąc napoje z dodatkiem miodu.

Siemię lniane to kolejne dobrodziejstwo dla naszej pamięci - nasiona lnu to źródło lecytyny, cynku i kwasów tłuszczowych omega-3.

Jedzenie orzechów włoskich również wspomaga pamięć. Z Przybylak – autor serii książek na temat naturalnych metod radzenia sobie z wieloma dolegliwościami naszego organizmy, zaleca zjedzenie jednego orzecha włoskiego dziennie.

Nie zapomnij też o piciu dużej ilości wody mineralnej - wspomaga przemiany biochemiczne w mózgu. 

Postaraj się jak najczęściej jeść ciemne pieczywo razowe i produkty pełnoziarniste.

Polecamy również gorzką czekoladę. Zawiera powyżej 70% kakao, ma dużo magnezu, który jest niezbędny do produkowania energii dla naszego mózgu.

 

Oprócz diety, ważna jest także aktywność fizyczna. Przede wszystkim dużo czasu spędzajmy na świeżym powietrzu – dotleniajmy nasz mózg każdego dnia!

 

 

 

kontakt1.jpg Maria Has
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO