KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
Partner serwisu Województwo Podlaskie
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
Krajowa Rada Izb Rolniczych
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
23 listopada 2017

Dieta dla mózgu – czyli co jeść, aby poprawić pamięć?

Zdarza Ci się często o czymś zapominać? Masz problem ze skupieniem się na jednej czynności, ciągle coś Cię rozprasza? Być może winna jest Twoja dieta. Naukowcy udowodnili przecież związek między zdolnościami intelektualnymi a ilością dostarczanych do organizmu produktów spożywczych. Sprawdźmy zatem, co jeść, aby pamiętać o wszystkim.

Nasza dieta powinna być przede wszystkim lekkostrawna. Nie objadajmy się tzw. „pustymi kaloriami”, tłustymi potrawami oraz żywnością wysoko przetworzoną. Unikajmy także nadmiernych ilości cukru oraz soli. Powinniśmy też zrezygnować z ostrych przypraw, nadmiernej ilości kawy i mocnej herbaty.

Aby dostarczyć organizmowi dużo witamin i cennych minerałów, powinniśmy jeść warzywa i owoce (najlepiej surowe), a także pić świeże soki warzywno-owocowe. Szczególnie polecane są jagody, borówki, truskawki, maliny, aronia, winogrono, awokado, marchewka, seler, papryka, ziemniaki, szpinak i warzywa strączkowe.  

Dla dobrej pracy mózgu niezbędne są witaminy z grupy Bnienasycone kwasy tłuszczowe, których źródłem są ryby (dorsz, łosoś, mintaj, tuńczyk, makrela) i oleje.

W diecie wspomagającej pracę mózgu nie może zabraknąć jajek. Warto zjeść 3 jajka w tygodniu – żółtko zawiera bowiem cenną lecytynę, której głównym zadaniem jest wspomaganie funkcjonowania układu nerwowego. Dzięki czemu poprawia pamięć. 

Na dobrą pamięć poleca się picie ziołowych naparów z rumianku, liści poziomek oraz pączków i liści brzozowych, miłorzębu i wiesiołka.

Pracę mózgu poprawimy również pijąc napoje z dodatkiem miodu.

Siemię lniane to kolejne dobrodziejstwo dla naszej pamięci - nasiona lnu to źródło lecytyny, cynku i kwasów tłuszczowych omega-3.

Jedzenie orzechów włoskich również wspomaga pamięć. Z Przybylak – autor serii książek na temat naturalnych metod radzenia sobie z wieloma dolegliwościami naszego organizmy, zaleca zjedzenie jednego orzecha włoskiego dziennie.

Nie zapomnij też o piciu dużej ilości wody mineralnej - wspomaga przemiany biochemiczne w mózgu. 

Postaraj się jak najczęściej jeść ciemne pieczywo razowe i produkty pełnoziarniste.

Polecamy również gorzką czekoladę. Zawiera powyżej 70% kakao, ma dużo magnezu, który jest niezbędny do produkowania energii dla naszego mózgu.

 

Oprócz diety, ważna jest także aktywność fizyczna. Przede wszystkim dużo czasu spędzajmy na świeżym powietrzu – dotleniajmy nasz mózg każdego dnia!

 

 

 

kontakt1.jpg Maria Has
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
drukuj  
REKLAMA
Redakcja

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 
Tu nas znajdziesz
Napisz do nas

pozycje oznaczone * muszą być wypełnione