KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Jak zmienić wizerunek rolnika pokazywany w TV?

Opublikowano 10.01.2021 r.
W wielu programach telewizyjnych rolnik pokazywany jest jako osoba niezaradna życiowo, uwikłana w patologie i uzależnienia. Lubelska Izba Rolnicza apeluje, aby takie traktowanie rolników zmienić, bo jest ono szkodliwe i - przede wszystkim - nieprawdziwe.

Samorząd rolniczy z Lubelszczyzny jako przykłady podaje programy takie jak ,,Chłopaki do wzięcia'', ,,Damy i wieśniaczki'' czy ,,Rolnicy Podlasie''. Autorzy takich programów, najczęściej z zamysłem, wybierają na bohaterów osoby słabo wykształcone, ułomne, często naiwne.

Wykorzystywana jest przy tym często zła sytuacja materialna tych ludzi lub ich naiwna chęć zaistnienia w mediach oraz ich własnym środowisku - informuje Gustaw Jędrejek, prezes LIR. - Osoby te godzą się na udział w tego rodzaju produkcjach za stosunkowo niskie wynagrodzenia i podpisują podsuwane im umowy, które często nie są dla nich do końca zrozumiałe. W efekcie widzom serwowana jest słabej jakości rozrywka, która przy sporej oglądalności i niskich nakładach finansowych przynosi ogromne dochody komercyjnym stacjom.


Zdaniem LIR, kreowany w ten sposób wizerunek polskiego rolnictwa i mieszkańców wsi jest krzywdzący i nieprawdziwy.

 Bezsprzecznie, tacy ludzie są, ale czy naprawdę chcemy tak pozakazywać polskiego rolnika? - pyta retorycznie Gustaw Jędrejek.


Wszyscy wiemy, że współczesna wieś tak nie wygląda. Rolnictwo i obszary wiejskie na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniły. Polscy rolnicy od dawna są postrzegani jako dobrze wykształceni, doświadczeni profesjonaliści, przedsiębiorcy uczciwie i ciężko pracujący.


Z tego powodu Walne Zgromadzenie Lubelskiej Izby Rolniczej wnioskuje o wszelkie możliwe inicjatywy zmierzające do poprawy wizerunku polskiej wsi i rolnika.

Wskazujemy potrzebę podjęcia produkcji programów telewizyjnych i internetowych, których misją będzie przedstawienie prawdziwego obrazu życia na wsi - apeluje lubelska izba.


Czy jednak taki - prawdziwy - wizerunek polskiego rolnika, producenta i przedsiębiorcy sprzedałby się w telewizjach komercyjnych. Niewątpliwie w tej sprawie każdy pomysł jest mile widziany.

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO