KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • ODR Bratoszewice

WYSZUKIWARKA

Jak zmienić wizerunek rolnika pokazywany w TV?

Opublikowano 10.01.2021 r.
W wielu programach telewizyjnych rolnik pokazywany jest jako osoba niezaradna życiowo, uwikłana w patologie i uzależnienia. Lubelska Izba Rolnicza apeluje, aby takie traktowanie rolników zmienić, bo jest ono szkodliwe i - przede wszystkim - nieprawdziwe.

Samorząd rolniczy z Lubelszczyzny jako przykłady podaje programy takie jak ,,Chłopaki do wzięcia'', ,,Damy i wieśniaczki'' czy ,,Rolnicy Podlasie''. Autorzy takich programów, najczęściej z zamysłem, wybierają na bohaterów osoby słabo wykształcone, ułomne, często naiwne.

Wykorzystywana jest przy tym często zła sytuacja materialna tych ludzi lub ich naiwna chęć zaistnienia w mediach oraz ich własnym środowisku - informuje Gustaw Jędrejek, prezes LIR. - Osoby te godzą się na udział w tego rodzaju produkcjach za stosunkowo niskie wynagrodzenia i podpisują podsuwane im umowy, które często nie są dla nich do końca zrozumiałe. W efekcie widzom serwowana jest słabej jakości rozrywka, która przy sporej oglądalności i niskich nakładach finansowych przynosi ogromne dochody komercyjnym stacjom.


Zdaniem LIR, kreowany w ten sposób wizerunek polskiego rolnictwa i mieszkańców wsi jest krzywdzący i nieprawdziwy.

 Bezsprzecznie, tacy ludzie są, ale czy naprawdę chcemy tak pozakazywać polskiego rolnika? - pyta retorycznie Gustaw Jędrejek.


Wszyscy wiemy, że współczesna wieś tak nie wygląda. Rolnictwo i obszary wiejskie na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniły. Polscy rolnicy od dawna są postrzegani jako dobrze wykształceni, doświadczeni profesjonaliści, przedsiębiorcy uczciwie i ciężko pracujący.


Z tego powodu Walne Zgromadzenie Lubelskiej Izby Rolniczej wnioskuje o wszelkie możliwe inicjatywy zmierzające do poprawy wizerunku polskiej wsi i rolnika.

Wskazujemy potrzebę podjęcia produkcji programów telewizyjnych i internetowych, których misją będzie przedstawienie prawdziwego obrazu życia na wsi - apeluje lubelska izba.


Czy jednak taki - prawdziwy - wizerunek polskiego rolnika, producenta i przedsiębiorcy sprzedałby się w telewizjach komercyjnych. Niewątpliwie w tej sprawie każdy pomysł jest mile widziany.

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj