Kampania promująca polskie warzywa i owoce
Cel kampanii
Głównym celem realizacji kampanii edukacyjno-informacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o walorach żywieniowych i zdrowotnych owoców i warzyw oraz sposobów ich użycia, przedstawianie prostych, zdrowych przepisów z wykorzystaniem owoców i warzyw.
Działania podejmowane w ramach zadania mają na celu informowanie o jakości i cechach, w tym walorach i wartościach odżywczych owoców i warzyw, pochodzących od polskich producentów.
Realizacja kampanii
Kampania edukacyjno – informacyjna zakłada realizację zadania poprzez emisję programów informacyjnych nt. wartości żywieniowych owoców i warzyw i ich produktów, a także zastosowania w daniach w codziennej kuchni.
„Przepis dnia” to autorski program Telewizji Polskiej, w którym najlepsze smaki i oryginalne przepisy, prezentowane w różnych odsłonach przez kucharzy. Podczas programu kucharz pokaże, jak szybko przygotować danie zdrowe i smaczne, którymi zaskoczymy gości czy domowników.
Emisja premierowa odcinków programu „Przepis dnia” w ramach kampanii promującej owoce i warzywa oraz ich produkty - w programie TVP 2 w dniach: 15,16 i 19 września ok. godz. 19:50, natomiast powtórka następnego dnia ok godz. 16.00
W programach będą dostępne następujące przepisy:
- Spaghetti z cukinii w sosie z warzywami
- Flaczki z boczniaka
- Owoce sezonowe zapiekane pod kruszonka podawane na ciepło
Audycja będzie dostępna również na vod.tvp.pl
Spożycie
W ciągu ostatnich kilkunastu lat istotnie wzrosła produkcja owoców i warzyw, poprawiła się jej jakość, techniczne wyposażenie gospodarstw, producenci podjęli trud organizowania się. Rozwinęło się również nowoczesne przetwórstwo. W efekcie polska stała się liczącym producentem i eksporterem świeżych i przetworzonych owoców oraz warzyw w Europie i na świecie. Szczególną rolę w produkcji i eksporcie odgrywają jabłka, ale ważne są też: czarna porzeczka, borówka wysoka, maliny, truskawki, pieczarki, warzywa kapustne, cebula, pomidory, marchew. Utrzymanie dobrej pozycji w produkcji i przetwórstwie wymaga szeregu działań, w tym promocyjnych, aby osiągnąć końcowy sukces rynkowy.
Według danych IERiGŻ, dzienna konsumpcja owoców i warzyw wynosi w Polsce zaledwie 280 gramów/mieszkańca. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) sugerują, że spożycie warzyw i owoców powinno oscylować między 400 a 800 gramów na osobę dziennie. Konieczne są więc działania promocyjne nakierowane na eliminowanie m.in. niskiego krajowego spożycia owoców i ich przetworów ze strefy umiarkowanej, szczególnie pochodzenia krajowego oraz niskiej świadomości konsumentów na temat jakości i walorów polskich produktów rolno-spożywczych.
Kampania realizowana w ramach zadania „Przepis dnia – owoce i warzywa w codziennej diecie” finansowanego ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|